PAPPA OCH FÅTÖLJERNA

Det är fåtölj-krig här hemma. Pappa har en osund kärleksrelation till två fula ljusbruna skinnfåtöljer som vi har haft i tusen år. Mamma hatar dom. Jag hatar dom. När vi köpte en ny stor soffa som ersatte pappas älsklingar trodde vi att vi äntligen skulle bli av med dom, men icke. Pappa envisades med att vi då skulle flytta ut dom till våran altan. Och där har dom stått. Igår försökte jag och mamma bära ut dom men när vi precis var klara kom pappa och stoppade oss, och oj. Det blev ett allvarligt samtal mellan mina föräldrar, och jag vet faktiskt inte vad dom kom fram till. Det jag dock vet är att fåtöljerna nu tills vidare står på sina gamla platser på altanen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0